Montag, 16. März 2015

Share in Style: yellow


Heutiges Thema beim Share in Style bei Rosy von sewingadicta 
und Sacramento ist gelb.

Today the topic of share in style with Rosy from sewingadicta and Sacramento
is yellow.


Dies ist meine neue gelbe Bluse.
Ich habe sie aus einem dünnen hellgelben Baumwollstoff, 
nach dem Burda Schnitt aus dem Heft von Mai 2012, genäht.
Das Vorderteil habe ich im gleichen Farbton, 
mit verschiedenen Zierstichen meiner Nähmaschine, aufgepeppt.

This is my new yellow blouse.
I have made this with the pattern from Burda magazin 5/2012.
The front part I have pimped with various decorative stitches of my sewing machine.


Ich habe kein Avalon benutzt.
Deshalb kräuselt sich die Stickerei.
Das finde ich aber nicht weiter schlimm, da dadurch ein Effekt erzielt wurde,
der wie gesmokt aussieht ;-) 

I used no Avalon.
Therefore, the embroidery ruffles.
I think that's not a bad thing, because now it
looks like smocked ;-)
 


Leider ist es jedoch noch viel zu kalt für so eine dünne Bluse,
deshalb bevorzuge ich einen dicken gelben Strickpullover. 
Diesen Pullover habe ich im letzten Jahr im Stil des 3-hour-Sweaters von 1930 gestrickt.
Die breiten Bündchen habe ich im Zopfmuster gestrickt.

Ich wünsche Euch einen schönen Montag!

Unfortunately, it is still too cold for such a thin blouse.
Therefore, I prefer a thick yellow knitted sweater.
This sweater I 've knitted last year in the style of the 3-hour-sweater from 1930.
The wide waistbands I've knitted in cable stitch.

I wish you a happy Monday!

Kommentare:

  1. The blouse is lovely and the sweater is perfect for you. The yellow suits you. Best regards.

    AntwortenLöschen
  2. OMG !! That yellow sweater stole my heart, my dear Carolin. And of course, the blouse is perfect for sunny days coming soon, maybe you can solve the embroidery sewing machine if you loosen the upper thread tension on your machine and place a sheet of paper under the fabric while you embroidering, then you simply tear the paper and embroidery will be more stable. Lots of kisses, dear friend.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hello dear Rosy!
      Certainly I could use the embroidery stabilizer, which I use for the embroidery machine. But I thought I didn't need this for testing the stiches of the sewing machine. And I like the result with this crashing stitches :-)
      LG Carolin

      Löschen
  3. The bright yellow sweater is wonderful against your dark hair . Your blouse is so pretty, just perfect for the warmer weather.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you! I hope we will have warm weather in summer here, so that I haven't to wait for the summer holidays to wear it.
      LG Carolin

      Löschen
  4. Liebe Carolin,

    die Teile sind beide toll, aber die Bluse ist echt der Hammer! Mit den Zierstichen sieht das aus, als hättest du da eine tolle Spitze eingearbeitet, klasse!!!

    Allerliebste Grüße und einen wunderschönen Tag!
    Helga


    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hallo liebe Helga!
      Eigentlich hatte ich nur mal die vielen Zierstiche meiner Nähmaschine auf dem gelben Stoff ausprobieren wollen. Das sich der Stoff durch die Stiche so zusammenziehen würde, hatte ich nicht gedacht. Ich habe auf diese Art und Weise schon eine Bluse mit vielen Zierstichen auf einem anderen Stoff gemacht, der hat sich nicht so zusammengezogen Aber irgendwie finde ich, das hat was. So sieht das mal wieder ganz anders aus ;-)
      Ich wünsche dir einen schönen sonnigen Tag!
      LG Carolin

      Löschen
  5. You blow me away with your amazing talents! both pieces are incredible, I love the detail on the blouse, it's so pretty and your jumper is beautiful, you look so pretty x x x

    AntwortenLöschen