Montag, 2. Februar 2015

Share in style: Tartan, Plaid


Das Thema diese Woche vom Share in Style bei sewingadicta ist "Tartan, Plaid"
Diese Hose habe ich nach dem Gertie Hirsch Schnittmuster B5895 genäht.
Die Hosenbeine habe ich verlängert, das passt besser zum deutschen Wetter.

This week the Share in Style topic on blog of sewingadicta 
is "Tartan, plaid.
This pair of trousers I have made with the Gertie Hirsch pattern B5895.
I have made it with longer legs, that's better for german weather.



Der Stoff ist ein wunderbar weicher und warmer Karostoff,
 den ich auf dem Holland Stoffmarkt gekauft habe.

The fabric is wonderful soft and warm.
I have bought it on the "Holland Stoffmarkt".


Die Hosentaschen habe ich mit einem Bild von Humphrey Bogart mit der Stickmaschine bestickt.

The pockets I have embroidered with a picture of Humphrey Bogart with the embroidery machine.


Kommentare:

  1. Funny embroidery is like a puzzle piece for beautiful fabric, matching both so well !!! Love these pants and the fit is perfect on you, dear Carolin. I think we both should do an exchange .. Thank you again for to be in our Share family!! You're absolutely stunning!!

    AntwortenLöschen
  2. You look wonderful, i like the embroidery you did as well, so cute :)) Marvellous xx

    AntwortenLöschen
  3. Ich bin begeistert, in dieser Combi siehst du wieder absolut stylisch aus.
    Die Hose ist sehr gut geworden und sitzt toll.
    Herzlichst Christine 💐

    AntwortenLöschen
  4. Wauuuu deine Hose ist super und das selbstgenäht, ich staune und bin ganz hin und weg :-)

    Liebe Grüsse, Kira
    schuhRei.ch

    AntwortenLöschen
  5. Cute idea to embroider Humphrey in the pocket!

    AntwortenLöschen
  6. Such lovely pants on you, clever the Humphrey Bogart touch.

    AntwortenLöschen