Samstag, 26. April 2014

Share-in-Style.... Accessories!



Rosy von sewingadicta ruft heute mal wieder zum
Share-in-Style auf, heutiges Thema "Accessoires".

Ich mag Snoods im Stil der 40er und frühen 50er Jahre und Haarnetze. 
Diese häkel ich mir pasend zu meinen Outfits.

Rosy of sewingadicta calls again today to Share-in-style, today's topic "Accessories".

I like snoods in the style of the 40s and early 50s and hairnets.
This I crochet in colors fitting to my outfits.

Das Strickjäckchen habe ich auch gehäkelt und der Rock ist nach einem Burda Schnittmuter genäht.
 The cardigan I also crocheted and the skirt is sewn with a Burda pattern.


Diesen Snood habe ich aus schwarzer Baumwolle und einem Beilauffaden 
mit weißen Perlen gehäkelt.
Das Kleid ist Burda Schnitt 7174.
 This snood I crocheted with black cotton and a length of gimp with white pearls.
The dress is Burda pattern 717e.


Dieser Snood ist aus einem Garn gehäkelt, das aus Viskose und Seide besteht.

This snood is crocheted from a yarn that is made of rayon and silk.


Kommentare:

  1. Ohhh, this is sooooo wonderful! Love your style and love those beautiful clothes you do with your hands, you are soo creative ... I would be delighted if you accept to be my partner for the next Share in Style, would you like it?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Dear Rosy! Of course I'm with, I am very pleased. Do you already know the next topic? Please tell me what I should do. I'm very excited.
      LG Carolin

      Löschen
    2. Hurray!!!! I´m sooo happy!! please, email me.... coutureatelier23@gmail.com

      Löschen
  2. Loving your hair style :) lovely outfits...Stopping by from this weeks Share-in-Style...

    AntwortenLöschen
  3. Soooooooooooooo good to see you again. That dress is sooooooooo wonderful.
    Such an honour to have you in Share-in-Style.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. I am proud to work with you and Rosy together the next Share-in-Style :-)
      LG Carolin

      Löschen
  4. Hallo Carolin,

    supercool sind Deine Haarnetze!!! Sonst kenne ich wirklich niemanden, der sowas trägt (dass mein Bruder damals bei der Bundeswehr ein Haarnetz wegen seiner Haarlänge tragen musste, zähle ich jetzt nicht ;o) ), aber es sieht klasse bei Dir aus!!!

    GLG
    Helga

    PS: Snood musste ich erst mal googlen ... :O

    AntwortenLöschen